Acta de la reunió de l'AMPA del mes de gener de 2011


Un cop aprovada ahir formalment l'acta de la reunió del passat mes de gener, la fem pública.


Assistents: Manel Turón, Paloma Begué, Magda Franquesa, Eva Tataret, Josep Vicent Arnau, Eva Bartolomé, Maribel Solanilla, Sergi Piquet, Jordi Torres, Florence Baize, Sònia Mas, Mª Rosa Escolà, Cristina Méndez.

Ordre del dia:

1. Esmena al punt nº 7 de l’acta de 14.12.10: “precs i preguntes de l’acta de l’anterior reunió de l’Ampa de 14 de desembre de 2010.

2. Educació vial. Participació de l’agent Manuel Martín, agent de la Guardia Urbana de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès.

3. Resposta dels serveis territorials als directors/es dels centres de primària de Sant Cugat del Vallès.

4. Escola de pares

5. Proposta de contractació d’un tècnic informàtic per l’escola.

6. Cercavila a les escoles.

7. Jornada de portes obertes.

8. ALTRES PUNTS DE L’ORDRE DEL DIA:
8a) Comissíó de bibliotèca: cortines
8b) Samarretes per la comissió de esports .
8c)Resposta d’Alessa pel tema dels cobraments
8d) En relació a les queixes d’alguns pares respecte del peix panga, Alessa informa que de moment ho retirarà del menú escolar.


1. L’esmena queda redactada així: “7. Altres qüestions: Com ja sabem, excepcionalment, aquest any les colònies de 6è s’estan preparant pels pares de 6è. La Paloma Begué vol exposar la complexitat que comporta aquesta organització, com és la contractació de transport i monitors, i la responsabilitat sobre el grup de nens als trajectes entre escola i casa de colònies. La recomanació de l’AMPA és que l’organització d’aquesta activitat amb tot el que ella comporta es faci amb el suport d'Alessa, com a entitat amb caràcter jurídic.

2. Durant la primera estona de la reunió de l’AMPA del passat 20.01.2011 vam contar amb la participació de l’agent de la Policia Local de l’Ajuntament de Sant Cugat: Manuel Martin, que va exposar la seva preocupació i de la resta dels responsables de la guàrdia urbana dels riscos que suposa estacionar en la zona prohibida davant de l’escola, així com, en segona fila per fer baixar els nens del cotxe. L’agent proposa, com a mesura prèvia a les multes, que l’Ampa faci una carta alertant als pares i a les mares de l’escola del perill que això suposa i avisant que en el supòsit de que aquestes conductes persisteixin procediran amb l’ajuda d’un altre agent a multar, segons la normativa vigent, les possibles infraccions. També els responsables del butlletí escriuran una nota en el proper butlletí.

3. El passat 22.12.2010 l’Anna Fitó va assistir amb la resta de directors/es dels centres de primària de Sant Cugat del Vallès a una reunió amb els responsables del Departament d’Ensenyament de la Generalitat per tractar d’un conjunt de problemes referents als centres. Al final de la reunió es decideix tornar a estudiar tots als punts i redactar una altre carta dirigida a la nova consellera plantejant totes les seves inquietuds.

4. Aquest any l’Escola de Pares es dividirà en dos grups:
4A. Per nens de 3 a 7 anys. Hi ha apuntades 19 persones. Dues sessions : el 27 de Gener i el 3 de Febrer. L’horari serà de 17 a 18:30 h. L’Ampa subvencionarà una part del servei de cangur.
4B. Escola de Pares per nens de 8 anys a 12 anys. Tindrà lloc els propers 16 de Febrer. L’horari serà per la nit. Durant la primera reunió es proposarà la lectura d’un llibre per comentar en sessions posteriors.

També es proposa fer tallers de pedagogia sistèmica.

5. Proposta de contractació d’un tècnic informàtic. L’escola, degut a l'elevat número d’ordinadors, pantalles tàctils i altres aparells informàtics de que disposa, necessita comptar amb l’ajuda d’un tècnic per anar mantenint, millorant i solucionant els problemes que es presenten dia a dia a l’escola. Per això es proposa que des de l’Ampa es contracti, segons les necessitats de la pròpia escola, un tècnic informàtic becari per poder fer front a aquestes necessitats.

6. Cercavila de les escoles. Fora de l’horari escolar es farà una cercavila de gegants i capgrossos. En principi es farà un dissabte del mes d’abril. Per tot això, es demana la col·laboració desde les escoles per posar a punt aquests gegants. Pel que fa els gegants del Gerbert d’Orlhac es podria organitzar un taller als migdies on podran participar els nens i nenes de tercer. Dins d’aquest taller es proposa convidar també nens i nenes de secundària.

7. Jornada de portes obertes del Gerbert: 27.01.2010 a les 17:30h. Es començarà amb una explicació general al gimnàs. On també es parlaran de les particularitats de tot el procés de preinscripció. Al menjador s’oferirà un power- point, a l’aula de psico. : “Un dia a P3”, l’Ampa: a la biblioteca. Finalment cadascú podrà voltar per l’escola a les aules que més els hi interessi. En principi l’Anna es quedarà al vestíbul per resoldre dubtes dels pares i mares.

8. ALTRES QÜESTIONS:
Biblioteca: Cortines. L’Anna dona permís per anar presentant pressupostos.
Comissió de esports: Volen dissenyar i vendre una samarreta especial per les activitats que es puguin organitzar en activitats esportives en l’àmbit municipal on participin diferents escoles. La samarreta seria de color negre i el logo de color blanc. L’Ampa, abans d’acceptar aquesta nova iniciativa, demana la presentació del pressupost o pressupostos, per poder decidir-se.
Menjador: L’Anna comenta que ja s’ha informat a Alessa de la inconveniència de passar dos rebuts de menjador en un mateix mes, fet que va passar aquest mes de gener 2010.

Es convoca la porpera reunió per el proper 10.02.2011