Resum de la reunió de delegats i delegades de 28/01/09


• La Comissió de Cultura de l’AMPA organitza l’escola de pares. En principi només es farà pels pares i mares dels fills de 1er a 3er de primària, i de 4art a 6è, en grups i dies diferents. Cada grup farà 4 o 5 sessions, els dimecres. Si només sortis un grup, es podria pensar a oferir-ho als pares i les mares d’infantil. La informació la tindrem també a la web de l’escola.

• L’escola ja té les pantalles digitals que l’AMPA ha comprat. A partir de primer hi ha un canó i pantalla digital per nivell i a 6è hi ha un grup que té pantalla digital interactiva.

• El carnaval se celebrarà a l'escola el 20 de febrer. El tema de les disfresses serà lliure. És una festa tancada a pares i mares, però hi ha algún moment que l'alumnat surt a la pista de l'escolai es demana que s’informi a les famílies de l’hora, per poder veure els nens i les nenes des de fora el carrer.

Sustitució de mestres. És parla dels canvis que hi ha hagut a l’escola, per la baixa de la mestre de p-5, Montserrat, i per la plaça fixa lliure degut a la jubilació anticipada d’una mestra de 2n.

Barreja dels grups de 2n. Degut a l’inquietud de pares i mares de segon per la barreja de grups que es donen a 3r, Anna Fitó, la directora, ens explica les raons que té l’escola per a fer-ho. Quan es formen els grups de P-3 se segueixen uns criteris. Es té en compte equilibrar nens i nenes, la data de naixement, nens amb dificultats (es tenen entrevistes amb les escoles bressol) i mantenir els nens de les mateixes escoles bressol. Aquests grups que es formen a P3 pot ser que amb el temps i la coneixença ja no funcionin tan bé i no estiguin gaire equilibrats. Es tracta de donar una altra oportunitat a nens que potser tenen rols que no els van bé. Els nens, a l’octubre i al maig, fan un sociograma que ajuda als mestres en el criteri de barreja. Aquí es veuen les simpaties, les influències positives i negatives de les relacions. Anna Fitó ens comenta que l’experiència es positiva. Es tracat de donar una segona oportunitat, però també de saber estar bé amb tothom. Es dóna un temps d’adaptació i en el cas que es cregui convenient, si un nen no s’adapta, es canvia (és poc habitual). Pel que fa a pares i mares, alguns ho passen malament per la relació de grup que també els canvia. Es demana no transmetre l’angoixa als nens i que ho visquin amb naturalitat. Parlen mares que ho han passat i un cop passat el curs estan contentes.