Acta de la reunió del mes de febrer (provisional)


Posem a disposició de tothom l'acta provisional de la darera reunió de l'AMPA que es ratificarà a la propera reunió de l'1 de març (atenció, és un dimarts!).

ESCOLA GERBERT D’ORLHAC
ACTA DE LA REUNIÓ DE l’AMPA de 10.02.11

Assistents: Manel Turón, Josep V. Arnau, Magda Franquesa, Bet Bàrbara, M. Rosa Escolà, Jordi Junyent, Jordi Ciurana, Eva Tataret, Eva Bartolomé.

Ordre del dia:

1.Aprovació de l’acta de l’anterior reunió.
2.Reunió amb l’Ajuntament: Nou Pla d’obres
3.Colònies de sisè.
4.Valoració de l'escola de pares
5. Consell escolar: participació de les famílies a l’escola.
6. Formació en pedagogia sistèmica.
7.Precs i preguntes.

1. Queda aprovada l’acta de l’anterior reunió.

2 .Les escoles públiques de Sant Cugat porten dos anys sense un Pla d’Obres; malgrat això, l’Ajuntament sembla que ha tornat a promoure aquesta iniciativa. Hi ha escoles que pateixen molt aquesta situació, escoles que necessiten de l’ajuda per poder fer front als desperfectes i millores necessàries . En aquest moment es debat un nou pla d’obres on es planificarien les obres pels següents 4 anys. S’ha donat un termini fins el divendres 18.02.2011, on les escoles hauran de presentar les seves peticions. Actualment no estan molt receptius, però encara que no facin res, s’obliguen a anar visitant les escoles per conèixer les seves necessitats. Es comenta la possibilitat d’oferir a l’Ajuntament el cost del material per les obres, sempre i quan assumeixin la mà d’obra. En relació amb aquest darrer punt, la major part dels presents a la reunió de l’AMPA no ho hem vist gaire positiu. Paral·lelament, la directora, Anna Fitó, començarà a dissenyar una llista de necessitats/prioritats del Gerbert: ampliació de la porta del parvulari, com solventar el problema de la calor en algunes aules i aconseguir una escala de fusta (la que hi ara fa molt de soroll). Es tractaria de anar negociant, de mica en mica.

3. En relació a les colònies de sisè, cal dir que finalment aquest any es podran fer les colònies a partir de la iniciativa de les famílies dels alumnes de sisè.

4. La valoració, un cop fetes les dues primeres sessions de l’escola de pares i mares de 3 a 7 anys, és positiva entre els assistents.

5. Des de l’AMPA s’ha fet una reflexió sobre la participació de les famílies via consell escolar o altres canals i/o estructures, com ara l’AMPA o les reunions de delegats.

En relació al consell escolar es comenta entre els assistents a la reunió que potser els pares electes perden en el dia dia, la relació amb els seus votants i amb la resta de pares i mares de l'esola En aquest sentit es demana una major implicació de les famílies a l’escola, a través de les vies establertes.

L'Anna Fitó comenta que tots els pares i mares estan implicats des del moment que han votat als seus representants al Consell. La participació es positiva i funciona bé. La implicació dels pares ha de tenir els seus límits naturals. La relació escola pares funciona molt bé. Potser caldria treballar més l’altre sentit pares-escola. Per donar més informació de les reunions del consell escolar a totes les famílies es podria informar a les reunions de l’AMPA (sembla ser que això ja s’estava fent), també via reunions de delegats. Des d’ara es passarà l’odre del dia del Consell escolar a les reunions de delegats. Es comenta que en el Consell es on es debat en profunditat més tots els temes d’interès per l’escola que estan inclosos en el respectiu ordre del dia.

Des de l’AMPA també es vol transmetre que volem formar part de la comunitat educativa: els pares i mares de l’escola volem participar. Això vol dir, participar en el procediment. Potser caldrà revisar les formes, encara que el resultat sigui exactament el mateix. Ens cal una comunicació fluïda entre les parts implicades en aquesta comunitat educativa. Potser seria bo muntar alguna comissió pares-mestres per poder tractar els temes conjuntament.

6. Pedagogia sistèmica. L’escola proposa preparar una formació dirigida a les famílies. En principi, es faria un o dos dissabtes. La pedagogia sistèmica parteix de tres pilars: l’amor, l’ordre i la pertenença. L’amor vindria a ser el reconeixement pels pares d’un fill. La pertinença: La seguretat de que formem part d’un grup i per últim l’ordre: La relació dels pares i els fills dins la família es basa amb un ordre establert. Encara no està definit si el seminari anirà dirigit a les famílies i/o les famílies i els mestres i monitors. Parlarem amb la persona que ens faci el curs perqupe ens prepari una proposta.

7. Precs i preguntes:

Es porta endavant la proposta de les samarretes de la comissió d’esports. El preu és econòmic.

En principi, les Olimpíades estan previstes pel 22.05.11, però ens adonem, a la reunió, que coincideixen amb les properes eleccions municipals. Així doncs, la data es confirmarà en una propera reunió.

Tècnic informàtic. La proposta de l’AMPA de comptar amb un becari no ha pogut tirar endavant. L’escola ha aconseguit referències de tècnics d’altres escoles. 29/euros per hora. Una mica car. Es valoraran altres alternatives.

Propera reunió de l’AMPA: 01.03.2011.