Acta (provisional) de la reunió de l'AMPA del mes de març 2011


ESCOLA GERBERT D’ORLHAC
ACTA DE LA REUNIÓ DE l’AMPA
1 de Març de 2011

Assistents: Jordi Torres Gonfaus, Marta Teruel, Davide Menini, Patricia Trilla, Jordi Ciurana, Elia Espina Ymbert, Manel Turon, Eva Bartolomé, Bet Bàrbara

Ordre del dia:
1.- Comissió d’esports: samarretes i olimpíades
2.- Consell escolar: comissió de convivència
3.- Colònies de sisè
4.- Casals de Setmana Santa
5.- Setmana Cultural
6.- Precs i preguntes

1/ Un cop aprovada la confecció d’unes samarretes i l’elaboració d’un CD amb les fotos de les últimes olimpíades, la comissió informa a l’AMPA que es posaran a la venda, a l'escola, durant la primera setmana de març. Les samarretes tindran un preu únic de 8 euros. Encara no s’ha fixat el preu del CD.

Finalment, les Olimpíades tindran lloc el proper 29.05.2011. Els membres de la comissió d’esports prepararan dues llistes: a/voluntaris i b/ participants. Aquest cop col·laborarà una associació “PIM – PAM – PUM” que ajudarà a dinamitzar els jocs. Els guanys econòmics que es puguin obtenir aniran destinats a una ONG anomenada “FOR KIDS”.

2/ Consell escolar i comissió de convivència. Es preveuen xerrades específiques de problemàtiques de parvulari. Es tractaria de buscar temes d’àmbit general d’aquests primers anys per conscienciar a les famílies perquè s’involucrin en l’escola des de l'inici.

3/ En relació a les colònies de sisè. Amb la finalitat de recollir alguns diners que puguin fer falta per arribar a cobrir algunes despeses necessàries, s’organitzaran tres vendes de pastissos a l’entrada de l’escola. Hi podran particpar totes les famílies que ho desitgin. S’informarà de les dades un cop quedin establertes.

Continuant amb la tradició dels últims anys l’AMPA ofereix al conjunt d’alumnes de tot sisè un pressupost de 200 euros pel regal. El regal de l’AMPA es donarà durant la festa de fi de curs. El moment i la manera de fer-ho, encara no s’ha decidit. En aquest moment també es posa de manifest que falten membres per la comissió de festes. S’haurà d’informar als pares de l’escola perquè s'animin a formar part d’aquesta comissió.

4/ Degut a la manca de demanda, els casals de Setmana Santa no es podran dur a terme a les instal·lacions dels Gerbert d’Orlhac. Només han manifestat interés per participar-hi 25 nens. Aquesta problemàtica és comuna a moltes escoels de la ciutat i per això s'ha decidit centralitzar l'oferta en tres centres: Pi d’en Xandri, Pins del vallès i L’Olivera.

5/ Aquest any la diada de Sant Jordi cau en dissabte, i per tant, no es podrà celebrar com altres anys a l’escola. L’escola per cobrir aquest buit celebrarà aquest any una setmana cultural, entre l'11 i el 15 d’abril, on es programaran diferents activitats de caire cultural. La comissió de teatre proposa preparar per aquests dies una obra de teatre.

6/ Precs i preguntes.

a) L’Eva Tataret proposa fer una crida a les famílies perquè el dia de carnestoltes portin un barret o alguna cosa al cap quan vagin a recollir als nens o a portar-los.

b) A partir d’una pregunta via correu electrònic d’algunes famílies al delegat de P3A sobre el menjador (sembla que a vegades alguns nens surten amb gana a l’hora de la sortida), ha sorgit un debat d’un problema puntual de poques persones, en el marc d’un grup molt gran. Respecte a la pregunta, la resposta és contundent: sembla ser que els alumnes de parvulari mengen molt més aviat (12.15 a.m.) i això genera moltes vegades que aquests nens surtin amb més gana a l’hora de recollida. El que sí s’ha debatut a la reunió és la necessitat d'adreçar-se directament als canals adeqüats. La forma del correu electrònic amb grups de google per classes o grups té la seva part positiva i útil, però en aquest cas podia haver generat confusió i un neguit innecessari. A vegades crear un debat a la xarxa pot generar massa complicacions. Hem d'intentar no fomentar aquestes vies quan es tracta de temes puntuals i anar a les vies o canals establerts dins de l’escola. En aquest cas, estaríem parlant de la comissió de menjador. Però també per altres situacions podria ser la reunió de delegats o l'AMPA (amb les seves comissions), per exemple. Amb aquesta acta trobareu un document adjunt amb la resposta que dona Alessa a la pregunta d’alguna família de P3 sonre el menjar.

La propera reunió serà el dia 7.04.2011, a les 21.30 h, a l'escola.