Acta provisional de la reunió de l'AMPA del mes d'abril


Assistents:


Davide Menini, Manel Turon, Bet Bàrbara, Anna Fitó, Montse Giralt, Paloma Begué, Jordi Ciurana, Cristina Méndez, Pilar Bono, Eva Bartolomé, Rosa Escolà, Sònia Mas i Vicent Arnau.

Ordre del dia:

1.-Aprovació de l'acta de l’anterior reunió. Queda aprovada l’acta de l’anterior reunió del mes d’abril.

2.- Retallades. El Departament d’Ensenyament de la Generalitat ha anat anunciant reiteradament la manca de diners per fer front a totes les despeses d’educació i més estrictament el que ens afecta a nosaltres (les escoles públiques de primària i secundària). L’eliminació de la sisena hora i la reducció de mestres pel curs vinent són mesures importants que suposen retallades en qualitat. Per tot això i més qüestions, s’han convocat mobilitzacions davant l’Ajuntament de Sant Cugat i una manifestació pel proper dissabte 14 de maig a Barcelona (educació i sanitat). L’Ampa acorda passar informació d’aquesta convocatòria via delegats per animar a tothom a seguir aquesta manifestació.

Els directors i les directores de les escoles de la ciutat van tenir una reunió amb l’alcaldessa. Entre d'altres es va tractar el tema de l’autocar per portar els nens a la piscina. De moment, l’Ajuntament continuarà sense oferir el servei de desplaçament a les escoles publiques. És a dir, l’Ajuntament manté la piscina, però no l’autocar per primer i segon. Aquest any l’Ampa s’ha fet càrrec d’aquesta despesa que represnta un cost important. Durant la primera setmana de juny, l'Ampa decidirà què farà el curs vinent.


També ha tingut lloc una reunió de la coordinadora d’Ampas; per cert, amb poca participació. Es van tractar alguns temes, com el de les retallades. Cal informar que està previst per l’any vinent (durant l’hivern) que una carpa cobreixi la piscina del Parc Central per donar-li més servei i buidar una mica la de la Rambla del Celler. Com a tema més destacat es va parlar del problema de les places a les escoles a P3. No hi ha prou places per a tothom a l'escola publica, i pel proper curs, estan enviant els nens a l’escola concertada El Pinar. Moltes de les famílies afectades no estan d’acord amb aquesta decisió.

3. -Jornada hort-ciència. Aprofitant els treballs de 5è es proposa fer una jornada hort-ciència. La data proposada es el 21.05.2011. Es convidarà a les famílies a particpar-hi. Es faran diverses activitats: plantar plantes aromàtiques, cavar el terra, acabar de preparar tot el voltant dels arbres. Les diferents activitats es proposen dins el marc de “agenda 21” amb subvenció de la U.E. Es necessita compost. S'intentarà resoldre el proper dissabte.

4.-Exposició de Sisè. Es tracta d’una exposició monogràfica que mostrarà tot un conjunt de treballs de plàstica i records de tot el camí d’aquesta primera promoció del Gerbert, de P3 fins a 6è. L’exposició es prepararà en una sala del Monestir de Sant Cugat, els dies 20-21-22 de maig. La inauguració tindrà lloc el proper dia 20 a les 19.30 hores. Els nens i les nenes de sisè cantaran. Es farà una invitació oberta a mestres i monitors de l’escola, així com a totes les famílies.


5.- El consell escolar aprova una carta de compromís de drets i deures de l’escola i de les famílies. La idea es presentar aquest document a les noves famílies que s'incorporin al'escola, durant la jornada de portes obertes. És una idea comuna a totes les escoles.

6. - Menjador. Estem esperant la publicació de les bases que han de regir el concurs per a la nova gestió del menjador i activitats complementàries.

7.- Baixes de mestres. L’Anna Fitó ens informa de les baixes actuals a l’escola: la tutora de cinquè B, Pilar Vilanova i el tutor de 4t A, Eugeni, que ha iniciat un permís de paternitat. El trimestre acabarà un nou mestre.

8. Compres bliblioteca i altres. S’aprova una despesa en concepte de “neteja de la biblioteca”. Es va demanar opinió i pressupost a una mare interiorista de l’escola que ens va assessorar sobre l’espai (per aprofitar-lo i millorar-lo). Va calcular un pressupost de aproximadament 600 euros. Aquesta comissió va recaptar el curs passat 400 euros d’unes vendes de llibres. Per tant, només li caldran uns 300 euros més, per posar en marxa les millores. L’Ampa considera de gran utilitat aquestes millores. S’aprova el pressupost per tirar-les endavant.


Alessa també demana 1.000 euros per millorar l'espai dels monitors i de les monitores. L’Ampa considera que aquest pressupost es podria ajustar. També es demana que es detallin els objectes i les millores necessàries, abans d’aprovar el pressupost. L’aprovació s’ajorna per la propera reunió al mes de juny.


9.- Festa final de curs. Iniciem aquest punt amb l’idea d’escurçar l’horari de la festa i aconseguir una disminució del pressupost. Amb un ambient de retallades, hem de canviar la mentalitat, sense perdre la il·lusió. Es presenta un pressupost d’una companyia de Sant Cugat. 2 actors portarien el fil conductor de tota la festa. Proposen 3 tallers: malabars, màgia i pintura. El pressupost és de 1443 euros. Des de l’Ampa es proposa que l’escola aporti el 50% i l’Ampa l’altre 50%. L’Ampa també considera necessari en aquests moments ajudar a l’escola cobrint el 50% dels cotos de la factura del manteniment dels equipaments informàtics.


Durant la festa, i abans del sopar, l’Ampa repartirà el seu regal als nens i nenes de sisè.

En principi, també està previst que vindrà una persona a posar musica. També hi haurà servei de bar.

Durant la reunió, les persones assistents consideren important començar a treballar noves filosofies de festa per al proper curs.




Es concreta una nova parada de pastissos pel viatge de fi de curs de sisè, el proper divendres 20.05.2011.



La propera reunió de l'Ampa està prevista pel primer dijous del mes de juny, dia 2, però es confirmarà la data.