Acta provisional de la reunió de l 'AMPA del mes de juny 2011


Assistents: Pere Vives, Maica Alcón, Esther Sampere, Mònica Domingo, Jordi Ciurana, Patricia Gaspà, Silvia Civit, Sara Bes, Idoya Alorda, Gemma Serra, Mónica Gallego, Elena Vivancos, Lluïsa Pérez, Manel Turon, Eduard Vidal, Lluis Leon, Josep V. Arnau, Eva de la Rubia, Sara Martínez, Eva Bartolomé, Bet Barbarà, Jordi Torres Gonpaus, Sergi Bisquert, Marta Teruel, Cristina Méndez, Montse Giralt, Mercè Guardiola, Pepa de Lara, Mireia Pi, Mònica Prats, Patricia Trilla, Mª Rosa Escolà, Maite Olivella i Eva Tataret.

Ordre del dia:


0. Retallades.

Durant la primera part de la reunió, el mestre d’educació física, Raül Romero, ens explica a partir d’un power point que duu per títol: “Proposta de mesures organitzatives per al curs 2011-2012” ,on es recullen les retallades del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i el que suposaran en el marc de la realitat escolar.


Des de fa un temps, cada dimecres entre les 13.30 i les 14 hores, els i les mestres reivindiquen aquells drets que consideren que han estat retallats. També en aquests últims mesos han tingut lloc diverses manifestacions més generals, per protestar contra aquestes retallades del Dept. d’Ensenyament. Per poder accedir a aquesta informació, s'adjunta el document que ens va facilitar l’escola el dia de la reunió.


Un cop finalitzada l'exposició del Raül, s’obre el torn de preguntes. Alguns dels pares i de les mares presents, expressen la seva preocupació per aquestes retallades “són dures i no podem deixar de recolzar el col·lectiu de mestres en les seves reivindicacions”, “no podem deixar d’aportar idees ni creativitat”. Altres opinions, com “cal tenir ganes, ganes de tenir confiança en els mestres i dels mestres cap als pares per treballar plegats”. Altres opinions com que “hem que tirar endavant i ser molt crítics amb els nostres politics”. “Crítics, i a la vegada positius”. També una altre mare apunta: “El més important és l’educació dels nostres fills i a vegades ens perdem amb temes com la sisena hora”. Aquestes van ser algunes de les opinions que els assistents van anar expressant al llarg de la reunió.



1. Calendari escolar 2011-2012.

La regulació del nou calendari escolar es publica al DOGC a l’ordre ENS/2011 d’1 de juny.

Segons l’ordre, el calendari escolar comprèn, normalment, matí i tarda i s’ha de desenvolupar entre 8.30 i 18 hores.

Total hores lectives: 5 hores (desapareix la sisena hora).

Aquestes hores es distribuiran de la següent manera: 3 o 3, 5 al matí i 1,5 o 2 hores a la tarda. Un mínim de dues hores de descans al migdia.


L’escoles començaran el proper 12 de setembre i les classes finalitzaran el 22 de juny de 2012.


Vacances de Nadal: del 23.12.2011 al 08.01.2012


Vacances de Setmana Santa: del 02.04.2012 al 09.04.2012

I hi ha 5 dies de lliure disposició. També es preveu la possibilitat de jornada intensiva del 11 al 22 de Juny.


Els dies de lliure disposició s'han acordat a nivell deciutat perquè facilita les coses a les famílies que tenen fills en diversos centres (primària, secundària, escola de música, de belles arts, Triangle,...).


Els dies són :

31.10.2011


09.12.2011


23 i 24 de Febrer 2012


30.04.2012.


També es preveu l’adaptació a P3 els dies 12, 13 i 14 de setembre.


Amb la desaparició de la sisena hora, s’hauran de tornar a revisar els horaris. El Claustre proposa diferents possibilitats, però la decisió que es portarà a ensenyament s’haurà de prendre a la propera reunió en el Consell escolar.


Bàsicament, es discuteix sobre dues grans opcions:


a. De 9 a 12.30 h i de 15 hores a 16.30 h. És a dir, canviar una mica els horaris d’entrada i de sortida. Aquest horari es faria de dilluns a divendres.

b. De dilluns a dijous: de 8,45 a 12,30 h i de 15,15 a 16,45 h. Els divendres es faria horari lectiu intensiu de 8,45 a 12,45 h amb esplai fins les 16:45 h. Les famílies que vulguin/puguin recolliran els nens, abans o després de dinar en hores fixades.

Els participants a la reunió voten i per majoria decideixen l’opció “B”.



2. Festa de final de curs.

Ha sortit ja la informació. La festa comença a les 19:30 hores. Hi haurà venda de begudes. Via delegats es demanarà ajuda per muntar la festa i per la recollida.


3. Comissions de l'AMPA.

Hi haurà una ultima reunió de l’AMPA el mes de juliol on s’acabarà de recollir tota la informació de les comissions.

En relació a les festes, quan comencem el curs es farà una previsió de les activitats i festes que es volen celebrar conjuntament amb la previsió d'un pressupost.


4. Comissió de llibres.

Durant 2 dies a de principis de juliol es posaran a la venda els llibres, prèvia presentació del comprovant de la transferència que cada família hagi fet al banc.


5. Memòria.

Cada comissió prepararà la memòria del curs 2010-2011 i l’entregarà al Josep V. Arnau que en farà un recull.


6. Piscina de primer.

Continua essent possible l’ús de la piscina de la Rambla de Celler per als nens i les nenes de primer. Però com en aquest curs 2010-2011, l’Ajuntament no pagarà l’autocar. Per tant, l’AMPA haurà de veure si per al proper curs podrà fer-se responsable del pagament. Aquesta decisió s’ha d’ajornar per la propera reunió de l’AMPA del mes de juliol.


En relació amb l’horari de piscina, serà de 12.40 a 13.30 h (fora de l'horari lectiu). Els acompanyaran un monitor i també un mestre.


Diverses famílies han sol·licitat que es pugui impartir, des de l’escola, classes de religió. El Dept. d'Ensenyament ha de donar el seu vist-i-plau. Si s'acaben oferint, ni la religió, ni l'assignatura alternativa que s'organitzarà, no són matèria avaluable (quedi clar doncs, que no és una assigantura obligatòria).


Es preveu una propera i última reunió de curs de l'AMPA pel dimarts 05.07.2011 a les 21.30 hores.