ACTA DE L'ASSEMBLEA GENERAL DE L’AMPA DE L'ESCOLA GERBERT D’ORLHAC
17 d'octubre de
2013
ASSISTENTS:
Jordi Torres, Marta Teruel, Patrícia López, David Santamaria, David Carro, Teresa Domingo, Milagros Paseta, Ferran Ballester, Rosa Soler, Eva Tataret, Gemma Serra, Vanessa Ballester, Verònica Pérez, Beatriz Ciprés, Jordi Castro, Ronnie Yánez, David Llop, Imma Urpí, Mònica Prats, Manel Turon, Alberto Tello, Marga Clavería, Marta Clavería, Mònica Domingo, Rafael Gómez-Olivé, Albert Balagueró, Xavier Villanueva, Marta Gonebat, Bet Bàrbara, Eva Bartolomé, Cristina Méndez, Toni Molina.
QÜESTIONS PRÈVIES
- Aprovació de l’acta de l’anterior reunió.
- Abans de començar amb les explicacions de les comissions
es van tractar unes qüestions prèvies:
1. Colònies. Una mare pregunta
per què no es fan colònies. Un membre de la Junta de l’Ampa (Bet Bàrbara) explica
a l’assemblea la decisió presa en el Consell Escolar del mes de Juny. Es posa
de manifest el tema de les alternatives a les colònies plantejades en aquest
Consell. L’assemblea considera que és un tema a parlar amb la direcció de l’Escola.
2. D’aquí a l’assemblea propera s’han d’estudiar les
prioritats de les diferents famílies per determinar l’horari quan es faran les properes reunions de la Junta de l’Ampa. Es decideix enviar via agenda un
document en el qual les famílies interessades podran escollir franja horària de
reunions. Es posarà com a ordre del dia per a la pròxima assemblea.
COMISSIONS
- Econòmica. S’adjunta a
l’acta de l’assemblea una còpia del resum de la Comissió econòmica.
- Revista. S’ha de fer
una renovació. Decidir si continuarà o no aquesta comissió.
- Esports. S’expliquen a
l’assemblea les activitats que aquesta comissió ha anat preparant (olimpíades, gimcana,
cros, etc.).
- Festes. Des del curs
passat l’organització de la festa de fi de curs es fa entre el curs de tercer
de Primària i un grup de mestres de l’Escola. Per aquesta raó i prèviament es
va redactar un document que estableix l’estructura bàsica de com hauria de ser
la festa. Amb aquest document es garanteix que les característiques essencials
de l'acte estiguin ben clares.
- Biblioteca. L’Eva Tataret explica les diferents activitats
que s’han anat desenvolupant: contacontes,
Sant Jordi, castanyera i d’altres noves a partir d’aquest curs. El salari de la
bibliotecària es fa via quotes de menjador. Respecte si la biblioteca s’obre o
no a les tardes, l’assemblea decideix que sí.
- Llibres. Es demanen
noves adhesions.
- Blog Ampa. Es comenta que s’està actualitzant el blog de l’escola. Es comenta que la pestanya
de l’Ampa, que hi ha al blog de l’escolà està molt avall. Es
parlarà amb l’Eugeni per tal d’intentar que ho canviï.
- Xandalls,
samarretes i gorres. En aquests moments no hi ha gent a la comissió. S’expressa
la necessitat que s’hi apuntin pares (s’hi apunta una mare). Es comenta que el
primer que s’ha de fer és recomptar el material que tenim.
- Hort. S’explica com
funcionen les activitats.
- Escola de pares. S’explica el
seu funcionament i activitats desenvolupades fins a la data. Coordina les xerrades
als pares a l’escola des de diferents fórmules.
- Comissió groga. S’explica com
funciona. Cada escola exposa els seus problemes i es treballa a trobar
solucions conjuntes. És molt important participar-hi.
- Coordinadora. Importància de ser dues persones les
que formin part d’aquesta comissió per poder anar a les reunions. De moment van
a les reunions la Rosa i la Vanessa Ballester.
- Menjador i
activitats extraescolars. Actualment la formen 8-10 persones. Amb la nova
empresa contractada des de l’Ampa s’ha
d’anar treballant conjuntament.
Altres:
- Es crea una nova comissió: Comissió de la solidaritat, en la qual s’encarregaran de les
tasques relacionades amb les activitats solidàries que es duen a terme ja en el
Centre i altres que es facin de caire cooperatiu com ara la gestió per a la
recollida de taps de plàstic o la recollida de roba que no es reclama a l’Escola
per a ONG. S’hi apunten quatre persones.
- Es discuteix la forma actual com arriben les
convocatòries de les assemblees a les famílies de l’escola a través de la llista
de distribució. Es planteja la possibilitat que es pugui fer directament a
través dels delegats. Es proposa fer un
escrit via agenda, amb la finalitat que si hi ha alguna família que no vulgui
rebre la informació de l’Ampa via
delegats que ho digui.
RENOVACIÓ DE CÀRRECS: NOVA JUNTA
Per unanimitat queda escollida una nova
Junta de l’Ampa per al curs: 2013-2014:
-
Presidenta: Vanessa
Ballester (Jordi Torres, president
sortint)
-
Vicepresidenta: Eva
Bartolomé (Bet Bàrbara, vicepresidenta sortint)
-
Secretari: Ferran Ballester (Eva Bartolomé, secretària sortint)
-
Tresorera: Bea Ciprés
(Toni Molina, tresorer sortint)
Quant a la permanència del representant
de l'Ampa, Manel
Turon , a la comissió
permanent del Consell Escolar, la
nova Junta decideix que continuarà essent ell el representant
aquest curs 2013-2014.
PRECS I PREGUNTES
Sorgeix també un neguit per part d’una
mare de l’Escola sobre el seu interès a conèixer més profundament el Projecte
Educatiu de Centre, el Pla Anual i el nou Projecte de Direcció. Es parla de
convidar membres de la direcció de l’Escola a una reunió de l'Ampa per explicar el contingut i els valors
d’aquests documents.
En un document adjuntat a aquesta acta
enviem les comissions i les noves adhesions.
Si
algú de vosaltres per qualsevol causa no va poder assistir a l’assemblea i vol
formar part d’una d’aquestes comissions si us plau adreceu-vos directament al blog de l'Ampa
(manelturon@gmail.com) o directament a qualsevol membre de la Junta.