Acta de l'assemblea de l'AMPA de 17.10.13

ACTA DE L'ASSEMBLEA GENERAL DE L’AMPA DE L'ESCOLA GERBERT D’ORLHAC
17 d'octubre de 2013

ASSISTENTS:  Jordi Torres, Marta Teruel, Patrícia López, David Santamaria, David Carro, Teresa Domingo, Milagros Paseta, Ferran Ballester, Rosa Soler, Eva Tataret, Gemma Serra, Vanessa Ballester, Verònica Pérez, Beatriz Ciprés, Jordi Castro, Ronnie Yánez, David Llop, Imma Urpí, Mònica Prats, Manel Turon, Alberto Tello, Marga Clavería, Marta Clavería, Mònica Domingo, Rafael Gómez-Olivé, Albert Balagueró, Xavier Villanueva, Marta Gonebat, Bet Bàrbara, Eva Bartolomé, Cristina Méndez, Toni Molina.

QÜESTIONS PRÈVIES
-       Aprovació de l’acta de l’anterior reunió.
-      Abans de començar amb les explicacions de les comissions es van          tractar unes qüestions prèvies:
1. Colònies. Una mare pregunta per què no es fan colònies. Un membre de la Junta de l’Ampa (Bet Bàrbara) explica a l’assemblea   la decisió presa en el Consell Escolar del mes de Juny. Es posa de manifest el tema de les alternatives a les colònies plantejades en aquest Consell. L’assemblea considera que és un tema a parlar amb la direcció de l’Escola.
2. D’aquí a l’assemblea propera s’han d’estudiar les prioritats de les diferents famílies per determinar l’horari quan es faran les properes reunions de la Junta de l’Ampa. Es decideix enviar via agenda un document en el qual les famílies interessades podran escollir franja horària de reunions. Es posarà com a ordre del dia per a la pròxima assemblea.

COMISSIONS
-     Econòmica. S’adjunta a l’acta de l’assemblea una còpia del resum de la Comissió econòmica.
-   Revista. S’ha de fer una renovació. Decidir si continuarà o no aquesta comissió.
-   Esports. S’expliquen a l’assemblea les activitats que aquesta comissió ha anat preparant (olimpíades, gimcana, cros, etc.).
-     Festes. Des del curs passat l’organització de la festa de fi de curs es fa entre el curs de tercer de Primària i un grup de mestres de l’Escola. Per aquesta raó i prèviament es va redactar un document que estableix l’estructura bàsica de com hauria de ser la festa. Amb aquest document es garanteix que les característiques essencials de l'acte estiguin ben clares.
-    Biblioteca. L’Eva Tataret explica les diferents activitats que s’han anat desenvolupant: contacontes, Sant Jordi, castanyera i d’altres noves a partir d’aquest curs. El salari de la bibliotecària es fa via quotes de menjador. Respecte si la biblioteca s’obre o no a les tardes, l’assemblea decideix que sí.
-      Llibres. Es demanen noves adhesions.
-    Blog Ampa. Es comenta que s’està actualitzant el blog de l’escola. Es comenta que la pestanya de l’Ampa, que hi ha al blog de l’escolà està molt avall. Es parlarà amb l’Eugeni per tal d’intentar que ho canviï.
-     Xandalls, samarretes i gorres. En aquests moments no hi ha gent a la comissió. S’expressa la necessitat que s’hi apuntin pares (s’hi apunta una mare). Es comenta que el primer que s’ha de fer és recomptar el material que tenim.
-      Hort. S’explica com funcionen les activitats.
- Escola de pares. S’explica el seu funcionament i activitats desenvolupades fins a la data. Coordina les xerrades als pares a l’escola des de diferents fórmules.
-   Comissió groga. S’explica com funciona. Cada escola exposa els seus problemes i es treballa a trobar solucions conjuntes. És molt important participar-hi.
-   Coordinadora. Importància de ser dues persones les que formin part d’aquesta comissió per poder anar a les reunions. De moment van a les reunions la Rosa i la Vanessa Ballester.
- Menjador i activitats extraescolars. Actualment la formen 8-10 persones. Amb la nova empresa contractada des de l’Ampa s’ha d’anar treballant conjuntament.
Altres:
-  Es crea una nova comissió: Comissió de la solidaritat, en la qual s’encarregaran de les tasques relacionades amb les activitats solidàries que es duen a terme ja en el Centre i altres que es facin de caire cooperatiu com ara la gestió per a la recollida de taps de plàstic o la recollida de roba que no es reclama a l’Escola per a ONG. S’hi apunten quatre persones.
-  Es discuteix la forma actual com arriben les convocatòries de les assemblees a les famílies de l’escola a través de la llista de distribució. Es planteja la possibilitat que es pugui fer directament a través dels delegats.  Es proposa fer un escrit via agenda, amb la finalitat que si hi ha alguna família que no vulgui rebre la informació de l’Ampa via delegats que ho digui.

RENOVACIÓ DE CÀRRECS: NOVA JUNTA
Per unanimitat queda escollida una nova Junta de l’Ampa per al curs: 2013-2014:
-          Presidenta: Vanessa Ballester (Jordi Torres, president sortint)
-          Vicepresidenta: Eva Bartolomé (Bet Bàrbara, vicepresidenta sortint)
-          Secretari: Ferran Ballester (Eva Bartolomé, secretària sortint)
-          Tresorera: Bea Ciprés (Toni Molina, tresorer sortint)
Quant a la permanència del representant de l'Ampa, Manel Turon, a la comissió permanent del Consell Escolar, la nova Junta decideix que continuarà essent ell el representant aquest curs 2013-2014.

PRECS I PREGUNTES
Sorgeix també un neguit per part d’una mare de l’Escola sobre el seu interès a conèixer més profundament el Projecte Educatiu de Centre, el Pla Anual i el nou Projecte de Direcció. Es parla de convidar membres de la direcció de l’Escola a una reunió de l'Ampa per explicar el contingut i els valors d’aquests documents.
En un document adjuntat a aquesta acta enviem les comissions i les noves adhesions.



Si algú de vosaltres per qualsevol causa no va poder assistir a l’assemblea i vol formar part d’una d’aquestes comissions si us plau adreceu-vos directament al blog de l'Ampa (manelturon@gmail.com) o directament a qualsevol membre de la Junta.